Nowe akwarium - glony

Regulamin forum
Jeżeli chcesz pomocy lub rady związanej z uprawą roślin akwariowych powinieneś udzielić niezbędnych informacji o swoim akwarium i sposobie jego prowadzenia. TUTAJ jest dostępny wzór tworzenia nowych tematów.
Pablo3d
Ikra
Ikra
Posty: 11
Rejestracja: 8 listopada 17, 09:12

Nowe akwarium - glony

Postautor: Pablo3d » 10 listopada 17, 09:54

Hej wszystkim,
Zalozylem moje pierwsze w zyciu akwarium i jestem totalnie zielony w tych sprawach wiec licze na pomoc :)

Sprzet: Akwarium pojemnosc 105l
Grzałka: 100W
Filtr: Wewnetrzny 500l/h
Oświetlenie: 1 swietlowka LED 16W sunny, 1 swietlowka 16W LED PLANT
Czas swiecenia: ok 11h
Obsada: 6x gupik, 1 krewetka red cherry, 3x otoski
Rosliny: tu niestety nie znam tych nazw , zobaczycie na zdjeciach :)
Podloze: Cos było sypnieteale ,nie pamietam nazwy ,kupione w sklepie akwarystycznym, i na to zwirek
Podmieniam co tydzien ok 20% wody, filtr czyszczony raz.
Temp wody ok 23-24st

Akwarium zalozone 3 tyg, od jakies 2 dni zaczely pojawiac mi sie glony, najpierw troche zielonego bylo na szybach potem to zdrapalem i wyssalem ale nastepnego dnia pokazaly sie zielone na zwirku. Poza tym zaczely rosnac mi jakies nitki na kwiatku?
Ogolnie widze ze moje roslinki chyba tez nie sa w dobrej formie?
PH wody ok 7,5, innych testow nie robilem bo jeszcze nie zakupilem.
Mozecie poradzic co z tym robic? wegiel w plynie? wyrwac ta zainfekowana rosline? czy moze te nitki?

Obrazek Obrazek Obrazek

Pozdrawiam
Pawel

barttsw
Aqua Rodzina
Aqua Rodzina
Posty: 8988
Rejestracja: 4 maja 15, 11:44
Lokalizacja: BLACK WATER AQUARIUM

Re: Nowe akwarium - glony

Postautor: barttsw » 10 listopada 17, 10:01

Troche duzo tego swiatla
podloze to grys wapienny?

Pablo3d
Ikra
Ikra
Posty: 11
Rejestracja: 8 listopada 17, 09:12

Re: Nowe akwarium - glony

Postautor: Pablo3d » 10 listopada 17, 10:06