Problemy w 10L akwarium.

Regulamin forum
Jeżeli chcesz pomocy lub rady związanej z uprawą roślin akwariowych powinieneś udzielić niezbędnych informacji o swoim akwarium i sposobie jego prowadzenia. TUTAJ jest dostępny wzór tworzenia nowych tematów.
Tomeez
Ikra
Ikra
Posty: 1
Rejestracja: 12 sierpnia 18, 11:47

Problemy w 10L akwarium.

Postautor: Tomeez » 12 sierpnia 18, 13:42

Dzień Dobry,

Jestem początkującym miłośnikiem świata wodnego, więc prawdopodobnie problemy które mnie trapią są dla was oczywiste, ale dla mnie jeszcze nie.

1. Akwarium 10L założone w Kwietniu 2018. Poniżej link do zdjęcia poglądowego
Obrazek

2. Oświetlenie
LED, samoróbka. Barwa biały ciepły (7,2W; 540lm), świecę ok 10 godzin na dobę. Akwarium dość dobrze osłonięte od okna które wychodzi na stronę wschodnią.

3. Podłoże Aqua Art Substrate II+ (z przodu 4cm z tyłu 5 cm warstwa)

4. Nawożenie
CO2 - Sera Flore 1 Carbo. ok. 20 kropli rano po zaświeceniu światła. Nie codziennie, ale prawie.
Nie dodaję, żadnych innych nawozów.

5. Parametry fizyko-chemiczne wody.
Grzałka ustawiona na 26*C, ale teraz jest za ciepło i się nie włącza.
Parametry mierzę testem paskowym Sera quick test. Wyniki mam stabilne od dawna.
NO2=25; NO3=0; GH ok. 6*d; KH= 0-3*d; pH 6,4 (ph nie odbarwia się wcale, więc nie wiem czy to jest właściwy pomiar).
Nie mam innych materiałów pomiarowych.

6. Obsada roślinna:
ELEOCHARIS PARVULA - Trawa,
Ludwigia mini sp. super red, Rotala (nie wiem jaka) sporo jej wyciąłem jakieś 5 tygodni temu żeby zrobić miejsce na 2 Lobelia cardinalis mini które widać po lewej stronie. Rotala odradza się i wyrasta wprost z podłoża z pozostałych korzeni.

Wszystkie rośliny ładnie rosną i rozkrzewiają się.

7. Obsada zwierzęca:
Obecnie kilkanaście krewetek. Rozmnożyły się z kilku sztuk. wyłowiłem jak do tej pory dwie martwe. Pozostałe są ruchliwe i przemieszczają się po całym akwarium. Im bliżej dna akwarium, tym częściej.

8. Filtracja: