Rozmnażanie krewetek..?

Awatar użytkownika
lilakwarystka7
Ikra
Ikra
Posty: 12
Rejestracja: 27 maja 20, 16:54

Rozmnażanie krewetek..?

Postautor: lilakwarystka7 » 12 czerwca 20, 12:20

Witam. Jestem początkująca z góry mówie. Posiadam akwarium 30l. W planach mam wpuszczenie kilku krewetek, albo bojownika. I tutaj mam pytanie. Czy krewetki trzeba rozmnażać, czy rozmnażają się same? Mam mały baniaczek, dlatego nie chcę żeby było ich dużo i czuły się niekomfortowo. Czy jest opcja na przykład kupienia krewetek jednej płci? Lub coś takiego?
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Hunter
Administrator
Administrator
Posty: 11854
Rejestracja: 25 stycznia 09, 17:25
Lokalizacja: NW
Kontaktowanie:

Re: Rozmnażanie krewetek..?

Postautor: Hunter » 12 czerwca 20, 13:30

Większość popularnych krewetek mnoży się bezproblemowo w wodzie średnio twardej (kranówka), są to neocardiny, inne wymagają wody miękkiej i kwaśnej (woda destylowana, woda RO), są to cardiny, jeszcze inne do rozmnażania potrzebują osolonej wody, np krewetka Amano.
Te pierwsze łatwo wyselekcjonować oddzielając samice od samic, ale tylko dorosłe osobniki. Musisz nauczyć się odróżniać płeć.
Amano wystarczy nie soli wody.
Cardiny potrzebują wyśrubowanych parametrów wody.
Dla początkującego polecam Amano, lub wyselekcjonowane neocardiny jeśli nie chcesz ich rozmnażać. Cardina to trochę wyższa szkoła jazdy.

Pamiętaj też, że krewetki nie brudzą jakoś bardzo więc dojrzałe akwarium z dojrzałym filtrem gąbkowym ciężko "przerybić". Spokojnie możesz wpuścić 10-20szt neocardin a po kilku tygodniach będą w setkach, ale nie zaburzy to biologii w akwarium.
Neon Innesa piszemy wielką literą, podobnie jak Endlera, Ramireza, Blehera i inne nazwy ryb pochodzące od nazwiska.
Ponadto "Innesa" piszemy przez dwa "n" i jedno "s".

Moje akwaria:
1. Czterdziestka-piątka
2. Było LT, jest CW:

Zapraszam na Oficjalny FanPage naszego forum! Kliknij "Lubię To!"

Cykl azotowy w akwarium- w pigułce

Inspirujesz I Fascynujesz
Obrazek
Obrazek