Choroba skalarów

Regulamin forum
Jeżeli chcesz pomocy lub rady związanej z chorobami ryb powinieneś udzielić niezbędnych informacji o swoim akwarium i sposobie jego prowadzenia. TUTAJ jest dostępny wzór tworzenia nowych tematów. Tematy odbiegające od standardów będą usuwane.
eib
Ikra
Ikra
Posty: 6
Rejestracja: 4 kwietnia 10, 17:48
Lokalizacja: Słupsk

Choroba skalarów

Postautor: eib » 4 kwietnia 10, 18:32

Witam na forum.

Jestem początkującym akwarystą i akwarium posiadam od 2 miesięcy, które jest wielkości 250l. Akwarium nabyłem wraz z obsadą i do dziś nie miałem żadnych problemów z rybami. Temperatura wody utrzymywana jest w wysokości 25 stopni, a ph 7,5. Napowietrzana jest filtrem wewnętrznym AQUAEL FAN3 oraz dotleniana napowietrzaczem.

Opis problemu:
Od dwóch dni skalary pływają z pyszczkami przy powierzchni wody. Dziś jeden skalar zdechł. Co może być tego przyczyną? Od początku w akwarium nie były wprowadzane żadne zmiany poza cotygodniową podmianą wody w ilości około 20-30%.

Pozdrawiam

Muczo1994
Ryba
Ryba
Posty: 130
Rejestracja: 21 stycznia 10, 16:28
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Re: Choroba skalarów

Postautor: Muczo1994 » 4 kwietnia 10, 18:45

Czym karmisz rybki?
112l - thorichthys ellioti (samiec)+ około 100-150 narybku 2-3 cm. + 1+2 zbrojnik niebieski.

eib
Ikra
Ikra
Posty: 6
Rejestracja: 4 kwietnia 10, 17:48
Lokalizacja: Słupsk

Re: Choroba skalarów

Postautor: eib » 4 kwietnia 10, 18:54

Rybki są karmione suchym pokarmem firmy Tropical: dafnia oraz pokarmem wysokoproteinowym w płatkach

gazownik
Akwarysta
Akwarysta
Posty: 551
Rejestracja: 24 lutego 10, 18:47

Re: Choroba skalarów

Postautor: gazownik » 4 kwietnia 10, 20:31

czasem nie przekarmiasz ryb??