Pomocy !! Choroba bawełniana czy pleśniawka

Regulamin forum
Jeżeli chcesz pomocy lub rady związanej z chorobami ryb powinieneś udzielić niezbędnych informacji o swoim akwarium i sposobie jego prowadzenia. TUTAJ jest dostępny wzór tworzenia nowych tematów. Tematy odbiegające od standardów będą usuwane.
Siwiczka2392
Ikra
Ikra
Posty: 1
Rejestracja: 17 lutego 18, 15:18

Pomocy !! Choroba bawełniana czy pleśniawka

Postautor: Siwiczka2392 » 17 lutego 18, 15:47

Witam wszystkich ! Potrzebuje pomocy.. Od 2 miesięcy mam baniaczek 60l. Jestem początkującym akwarysta więc proszę o wyrozumiałość.. Mam problem a mianowicie jakiś czas temu u neonkow zauważyłam białe plamki ale wydawało mi się że to ospa więc po podaniu CMF i wymianie wody neonki doszły do siebie i wszystko było w porządku.. problem zaczął się znow kilka dni temu.. samiczka molinezji złotej zaczęła dziwnie się zachowywać najpierw zauważyłam że strasznie szybko oddycha a jej strzela stały się czerwone. Ale rybka jadła i była dość zwawa więc się tym nie przejęłam. Kilka dni po tym zauważyłam że zaczęła być jakąś osowiala i siedzieć na dnie. Dziwne było również to że zaczęła jakby ocierać się o piasek na dnie.. Pani w zoologicznym powiedziała jednak że to nic takiego.. Dzisiaj jednak wylowilam z baniaka gupika który miał biały nalot na pyszczku i jak by zamglone oczy a molinezja wciskala się w skały i po odlowieniu pływala bokiem, skrzela dalej czerwone i szybki oddech straciła ubarwienie. Pani w zoologicznym powiedziała że to na pewno pleśniawka i dostałam CMF i sól akwarystyczne.. jednak obawiam się że to nie żadna pleśniawka tylko choroba bawełniana. Potrzebuje pomocy.. boję się że wszystkie rybki zdechna.. Akwarium 60l. Obsada: 6 gupikow, 1 molinezja, 2 neonki, 4 kiryski, 1 glonojad . Temperatura 27 ' bez włączania grzałki , filtr , według testów JBL EASY TEST 6 w 1 : NO3 10 mg/l , NO2 0 mg/l , gh > 21 'ď KH 10'd ph 6.8 brak cl 2 . Bardzo proszę o pomoc..

Wróć do „Choroby”



Kto jest online