Pytanie laika.

Awatar użytkownika
kgflanela
Narybek
Narybek
Posty: 26
Rejestracja: 28 lipca 05, 21:42
Lokalizacja: Zawiercie

Pytanie laika.

Postautor: kgflanela » 28 lipca 05, 23:33

Witam wszystkich no forum:
Od niedawna zacząłem przygodę z akwarystykom i jestem w tym temacie laikiem.
I dlatego jako do wprawionych i znawców tematu mam kilka pytań, a mianowicie:
-neon Innesa w ciągu jednego dnia straciły czerwoną barwę ogona (podejrzewam zbyt wysoką temperaturę wody, ale w te upały nie mam pojęcia ja można ją utrzymać na niższym poziomie)
-w ciągu trzech dni padły mi dwa glonojady (plecostomus) mam nadzieje, że nie z głodu (nie miały śladów pogryzień).
-posiadam akwarium 112 l, które współpracuje z filtrem FIUVALA 104 –czy przepływ wody powinien być ustawiony na max czy raczej przykręcony?
-jak często lub ile godzin dziennie powinno się napowietrzać wodę (kupiłem kamień porowaty 40 cm i nie wiem czy to był dobry pomysł, bo bojownik ucieka do rogu, choć danio pręgowane mają świetną zabawę)
Wiem, że wiele amatorskich pytań, lecz za odpowiedzi z góry dziękuje.
Akw.250 L.

Tommy007
Ikra
Ikra
Posty: 19
Rejestracja: 21 lipca 05, 09:31
Lokalizacja: Poznań

Re: Pytanie laika.

Postautor: Tommy007 » 29 lipca 05, 07:36

Witam
ad1. Mam neony od lat, ale nigdy mi się taka sytuacja nie zdażyła. A co do temperatury, to ile masz?
ad2. hmm, dziwne. Zbrojniki należą do wytrzymałych ryb i trudno je wykończyć. Jak byłem młodszy, to zajmowałem sie akwarium tak sobie. W efekcie wiekszośc ryb mi padła. Zbrojniki przeżyły :D
Neony traca barwę, zbrojnki padają, hmm, Może masz coś nie tak z wodą? Lub akwarium było czymś zanieczyszczone? Masz je nowe, czy używane po kimś?
ad3. Ustaw na max. Z tego co sie orientuje ten filtr jest do max 100 litrowych akwariów. A zaleca się, by kupować filtry z zapasem. Czyli do wiekszego zbiornika niż sie ma.
ad4. Napowietrza sie wode całą dobę. Napowietrzacza, szczególnie teraz w te upały nigdy nie powinienłes wyłanczać. Chyba, że do karmienia.