akwarium typu iwagumi pomocy

tomciopluto
Ikra
Ikra
Posty: 4
Rejestracja: 23 października 12, 06:50

akwarium typu iwagumi pomocy

Postautor: tomciopluto » 23 października 12, 06:56

Witam serdecznie.Chcę założyć akwarium typu iwagumi,
Akwarium ma 120x40x40 2x56w t5
Jestem początkującym więc nie wiem jak zasadzić trawnik.
Myślę o podłożu tropica substarate,zawiera ona jednak w swoim składzie glinę i nie wiem
czy mam sadzic trawnik odrazu na tym substrakcie? czy jakas siatke na to i zwir o danej grubości ? pomocy

Awatar użytkownika
ducze
Ryba
Ryba
Posty: 193
Rejestracja: 15 stycznia 08, 19:39
Lokalizacja: Wrocław

Re: akwarium typu iwagumi pomocy

Postautor: ducze » 23 października 12, 07:40

Na substrat Tropiki musisz dać warstwę jakiegoś podłoża, np żwiru. Oddzielać siatką możesz, ale nie musisz, jedni oddzielają inni nie. Zielsko sadzisz w tym wierzchnim żwirze, korzenie sobie dotrą same do żyznego substratu.

112 W to taka średnia ilość światła, musisz dobrze dobrać sobie zielsko na trawnik, żeby nie szedł za bardzo w górę. CO2 i nawozy masz zaplanowane? bo bez tego będą problemy i efekt marny.

tomciopluto
Ikra
Ikra
Posty: 4
Rejestracja: 23 października 12, 06:50

Re: akwarium typu iwagumi pomocy

Postautor: tomciopluto » 23 października 12, 19:41

Na razie chcialem wiedziec jaki zwirek dac zeby trawka mi sie ze tak powiem zrobila na typ iwagumi bo nie wiem czy dac taki 0,5 do 2 mm czy wiekszy(albo mniejszy) bo nie wiem czy jak bedzie wiekszy zrobi sie dywan.jestem poczatkujacy dlatego kazda porada bedzie cenna:D dzieki za zainteresowanie tematem butle co2 mam nawozy oczywiscie kupie akwarium specjalnie zamowilem plytkie nie 50 a 40 cm zeby swiatlo lepiej dochodzilo do dna

wydaje mi sie ze przez taki 0,2 mm jak bedzie niewiem 1 cm to trawa sie przebije .niewiem
Ostatnio zmieniony 23 października 12, 20:44 przez tomciopluto, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
deXter
Moderator
Moderator
Posty: 15791
Rejestracja: 7 grudnia 08, 23:29
Lokalizacja: Grójec