Start akwarium - problemy

tom88
Ikra
Ikra
Posty: 11
Rejestracja: 11 maja 14, 13:37

Start akwarium - problemy

Postautor: tom88 » 11 maja 14, 13:59

Witam

Jestem początkującym akwarystą. Dawno dawno temu miałem akwarium 100 l , później z niego z rezygnowałem. Obecnie zakupiłem akwa 112 l z oświetleniem (aquael T2 2x24W), filtr wew. aquael UV filt 500 czy jakoś tak. Do tego roślinki ok. 10 gat. Jedna to na pewno moczarka kanadyjska. Na start dodałem bakterie SPECIAL BLEND. Po około tygodniu woda zaczęła robić sie mętna, białawo - zielona. Z tego co się orientuje to są to pierwotniaki. Wyczytałem na forum , że można próbować zaciemniać akwa, podgrzewać wodę - próbowałem brak efektów. Akwarium ma obecnie 2 tyg. Teraz będę dodawał kolejną dawkę SPECIAL BLEND według instrukcji- na start poszło 25ml, po tygodniu 15 ml , 2 tyg - 15ml , a później co 2 tyg. po 7,5 ml. Aha w zbiorniku mam korzeń tzn. bardziej jest to gałąź, którą znalazłem w lesie wygotowałem w roztworze soli , dokładnie szorowana, wypłukana w wodzie. Pytania moje są następujące: czekać dalej ,aż akwarium sie ustabilizuje ( trwa to do miesiąca?) dodawać systematycznie bakterie? robić podmianki co tydzień po 20-30%? rozumiem, że filtr czyścić w wodzie z akwarium , bo już po 2 tyg. coś słabo daje bąbelkami ( musze mu dmuchać w rurkę wtedy idzie lepiej ;) ). Aha bakterie wlewałem bezpośrednio do zbiornika ale można je też wlewać na wkład do filtra? może wtedy lepiej spełnią swoją rolę? Załączam zdjecie jak obecnie wygląda akwarium. Za odpowiedzi , rady z góry dziękuje.
[img][img]http://images64.fotosik.pl/966/547fe3adb595f4d2med.jpg[/img][/img]

Sauronaqua
Narybek
Narybek
Posty: 90
Rejestracja: 9 maja 14, 17:30
Lokalizacja: Niemcy

Re: Start akwarium - problemy

Postautor: Sauronaqua » 11 maja 14, 15:09

Witam.Niedługo tez robię restart zbiornika,wiec takie tematy mnie interesują :) Moje pytanie jest takie.
Jakie to drzewo?