Akwarium 200L, jak rozmieścić filtry.

dejmieno123
Ikra
Ikra
Posty: 5
Rejestracja: 15 kwietnia 19, 13:17

Akwarium 200L, jak rozmieścić filtry.

Postautor: dejmieno123 » 15 kwietnia 19, 13:52

Cześć,

Na wstępie zaznaczam, że jestem początkującym akwarystą i potrzebuję waszej pomocy.

Posiadam zbiornik 200L który dojrzewa od tygodnia. Chciałem się was porawdzić o rozstawienie filtrów w akwarium.

Mam do dyspozycji filtr zewnętrzny IKOLA 450 z deszczownicą lub klasycznym wylotem i filtr wewnętrzny TURBO 750 z dokupioną dużą watą filtracyjną.

Jak najlepiej ułożyć filtry?

Może napiszę jak mam w tej chwili:
- Wlot filtra zewnętrznego znajduje się po lewej stronie w rogu akwarium a wylot jest z deszczownicy która znajduje się na całej tylnej ścianie.

- Filtr wewnętrzny umiejscowiony jest na prawej ściance akwarium z "lufą" skiwerowaną w tafle wody i w lewy przedni róg akwarium.

Mam jeszcze dodatkowe pytania.
- Dzisiaj dokupiłem ten filtr wewnętrzny i widzę, że jest on w stanie spokojnie poruszyć taflę wody, czy to oznacza że deszczownica jest mi już zbędna, lub można ją skrócić na połowe szyby?

- Filtr wewnętrzny turbo 750 ma niezłego kopa i teraz pytanie jaki przepływ powinienem ustawić?

pozdrawiam,

Awatar użytkownika
Hunter
Administrator
Administrator
Posty: 11854
Rejestracja: 25 stycznia 09, 17:25
Lokalizacja: NW
Kontaktowanie:

Re: Akwarium 200L, jak rozmieścić filtry.

Postautor: Hunter » 15 kwietnia 19, 14:04

Ustaw filtry tak, żeby w baniaku nie było pralki, ale żeby też nie było "martwych pól" z zastaną wodą. Kombinuj, to kwestia indywidualna.
Podobnie jest z ustawieniem przepływu filtra i długością deszczownicy, dobierz tak żeby nie było nadmiernej pralki.
Jeśli sam Turbo daje radę z natlenianiem poprzez ruch tafli wody to możesz umieścić deszczownicę Ikoli pod taflą wody, albo wymienić ją na zwykła dysze, kwestia indywidualnego dopasowania.
Neon Innesa piszemy wielką literą, podobnie jak Endlera, Ramireza, Blehera i inne nazwy ryb pochodzące od nazwiska.