Pytania świeżego wielbiciela solniczki

ozim
Ikra
Ikra
Posty: 4
Rejestracja: 19 października 08, 14:42
Lokalizacja: Wrocław

Pytania świeżego wielbiciela solniczki

Postautor: ozim » 19 października 08, 15:39

Witam
Jestem całkowitym nowicjuszem jeżeli chodzi o akwarystykę. Od dawna fascynował mnie ten temat.
Noszę się z zamiarem założenia zbiornika ok 700 - 1000 lit.
Ze względu na fakt, iż bardzo cieńko stoję z czasem założenie akwarium chcę zlecić profesjonalnej firmie.
Ponieważ jestem totalnym świeżakiem a wydatek nie jest mały proszę Was o kilka sugestii na ten temat.
Pytania są banalne ale myślę że pomogą wielu osobom które chciałyby założyć takie akwarium:
1. Jak wygladają codzienne obowiązki właściciela takiego zbiornika tj karmienie, sprawdzanie wszystkich właściwości
wody, temperatury ile czasu na to poświęcacie (chodzi o czas przeznaczony na obowiązki a nie ten przeznaczony na oglądanie rybek :)
2. Czy taki litraż dla osoby początkującej nie jest za duży
3. Czy pielęgnacja rybek jest trudna, czy zwierzęta często chorują lub taż padają i czy są mocno podatne na zmiany stężenia
niektórych składników.
4. Jak wyglądają wasze wakacyjne wyjazdy czy musicie zatrudniać rodzinę, znajomych żeby zajęli się zbiornikiem.
5. Może taki zbiornik jest za duży na nowicjusza.
6. Jakie są potencjalne koszty miesięczne utrzymania takiego akwarium.
7. Jak wygląda sprawa wymiany wody, jak utrzymać krystaliczną czystość wody wiadomo że wtedy wrażenia wizualne są najciekawsze.
Piszcie proszę o wszystkim co związane jest Waszymi codziennymi akwarystycznymi problemami.

Patrykolo14
Ryba
Ryba
Posty: 303
Rejestracja: 22 lipca 08, 07:08

Re: Pytania świeżego wielbiciela solniczki

Postautor: Patrykolo14 » 19 października 08, 15:42

Jeżeli nie masz doświadczenia to może założysz akwarium słodkowodne?
Nie wymaga tyle opieki

ozim
Ikra
Ikra
Posty: 4
Rejestracja: 19 października 08, 14:42
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania świeżego wielbiciela solniczki