Drugi (trudny) początek

hadek
Narybek
Narybek
Posty: 44
Rejestracja: 22 czerwca 14, 18:58

Drugi (trudny) początek

Postautor: hadek » 22 czerwca 14, 19:56

Dzień dobry wszystkim forumowiczom AquaForum!

Zanim przejdę do meritum: nie jest to moje pierwsze spotkanie z akwarystyką, mając 7 lat (teraz 33) założyłem pierwsze akwarium i jakoś toczyło się przez 10 lat, pierwsze akwaria ramowe/ przecieki/ filtry z gąbki w słoikach, od 3 do 40 litrów, dużo by wspominać. Nie jestem 100% zielony ale tyle przerwy zrobiło swoje.... i dlatego tutaj do Was piszę o poradę...

Korzystając z okazji i przeprowadzając się na nowe mieszkanie realizuje stary zamysł o który w kolejnym akapicie, nie idę oczywiście na skróty - czytam fora/artykuły/ ale tytlko tutaj mogę uporządkować moją wiedzę razem z Wami :)


Plan na akwarium: amatorskie domowe akwarium z pielegnicowatymi lub stare dobrze mi znane molinezje/gupiki/mieczyki - żadne super wyszukane gatunki, akwarium ma służyć mi i rodzinie jako element mieszkania do odstresowania się i przypomnienie dawnego hobby. Dobrze byłoby gdyby było mocniej zarośniete...

Lokalizacja: w wybudowanej ścianie/szafie - akwarium będzie z 3 stron otwarte - między pokojem a przedpokojem - poniżej załączam projekt

Wymiary: 150 x 50 x 50, ze względu na budżet zrezygnowałem z optiwhite, zwykłe float ( prawie 1000 zł różnicy)

Budżet do 3000 zł - jeżeli nie wystarczy na obsadę/ryby - trudno dokupię później lub "na raty"

Filtry: dom ubezpieczyłem, siebie ubezpieczyłem ( tj sąsiadów przez moje OC), chciałbym mieć wszystko w akwarium, ale chyba dla ww nie uda mi się rozsądnego filtra wewnętrzenego umieścić - zatem pozostaje zewnętrzny:
zaplanowałem:

Eheim Classic 600 - prawie 2x mniejszy pobór energii albo AquaEl Unimax 700

filtr będzie umieszczony obok akwarium - na wizualizacji widać szafkę - 30 szer/50 wysoką tam przygotowałem już instalacje elektryczną i zamierzam ww kubełek ustawić.